SIK SORULAN SORULAR

Tacirler Online'da neler yapabilirim ?

Online şubemizde hisse senedi alım satım emirlerinizi 24 saat boyunca iletebilirsiniz. Bu emirleri ileri tarihli iletebileceğiniz gibi koşullu emir tipi olan zincir emir uygulamamızdan da faydalanabilirsiniz. Genel müdürlüğümüzden internet erişiminiz olmadığı zaman telefon ile emir iletebilirsiniz. Portföyünüzü anlık takip edebilir, emirleriniz ile ilgili düzeltmeler yapabilir, gerçekleşen ve bekleyen emirlerinizi tüm detaylarıyla izleyebilir, özkaynak oranınızı, kredi, sıfır teminat, açığa satış limitlerinizi görebilirsiniz.

Kurumunuzun hangi illerde şubesi bulunmaktadır ve nasıl hesap açtırabilirim?

Bulunduğunuz adrese en yakın şubelerimizin adreslerini ve irtibat bilgilerine www.tacirler.com.tr/Kurumsal/Subelerimiz.aspx linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Size en yakın şubemize giderek veya www.tacirler.com.tr/MusteriHizmetleri/OnlineHesap.aspx linkinden sözleşme setimize ulaşarak posta/kargo yoluyla bize ulaştırabilirsiniz.

Yurt dışından nasıl hesap açtırabilirim ? Vergi istisnasından faydalanabilmem için ne yapmam gerekiyor?

Yurt dışından işlem yapabilmeniz için internet hesabı açtırmanız gerekmektedir. İnternet hesabı açtırmak için www.tacirler.com.tr/MusteriHizmetleri/OnlineHesap.aspx linkinden gerekli bilgileri ve hazırlamanız gereken belgeleri temin edebilirsiniz. Yurt dışında sürekli yaşıyor iseniz vergi uygulamaları hakkında ayrıca bilgi almanızı ve eksik evrak ile hesap açmamız mümkün olmayacağından evraklarınızı göndermeden önce elektronik ortamda görevli personel ile teyitleşmenizi öneririz.

Hesap açılımında hangi evrakları almam gerekir ve ek evraklar nelerdir?

Aşağıda belirtilen sözleşme setlerinden hangisini açtırmayı düşünüyorsanız, döküm alarak en yakın şubemize veya kargo/posta aracılığı ile tarafımıza ulaştırmanız yeterlidir.

- Online sözleşme seti: (Hisse senedi alım-satımı ana sözleşmedir, diğer sözleşmeler alt hesap olarak tanımlanmaktadır.)

- Türev araçlar sözleşme seti: (VOB'da alım-satım)

- Açığa satış ek beyan: (Açığa satış işlemleri)

- Açığa satış sözleşme seti: (Açığa satış işlemleri)

- Kredi sözleşmesi: (Talep edilmesi halinde e-posta ile gönderilebilir)

- Ek Evraklar (1 adet nüfus cüzdan fotokopiniz, 1 adet güncel vesikalık fotoğrafınız, Adres teyit formu (elektrik,doğalgaz,su faturalarından biri veya ikametgah belgeniz) )

Daha önce kurumunuzda bir hesap açmıştım, ancak uzun süredir kullanma imkanım olmadı, yeniden aktif hale getirmem mümkün mü? Yoksa başka bir hesap mı açmam gerekiyor?

Bağlı bulunduğunuz şube temsilcileri ile görüşerek hesabınızı yeniden aktif hale getirebilirsiniz. Hesabınız internet hesabı değil ise ve internet üzerinden işlem yapmak istiyorsanız yeni bir internet hesabı açtırmanız gerekecektir. Normal hesap internet hesabına dönüştürülmemektedir. Hesabınızın ilk açılış tarihinin 2 yıl ve üzerinde olması durumunda, güncellenen sözleşme setimizi de imzalamanız talep edilecektir.

Adres teyit formu neden istenmektedir? Ne çeşit bir evrak getirmem gerekiyor?

Aşağıdaki linkten neden ve ne çeşit evrak getirmeniz gerektiği ile ilgili bilgiye ulaşabilirsiniz: www.tacirler.com.tr/Pdfs/adresteyit.pdf

Sözleşme setini hangi adrese, kimin dikkatine göndermem gerekiyor?

Nispetiye Cad. B.3 Blok K:9 Akmerkez Etiler/Beşiktaş- İSTANBUL adresine, İnternet İşlemleri Merkezi'ne gönderiniz. Tel:0212 355 46 93 – 46 09 Faks:0212 282 09 97 – 98

Açığa satış nedir ve kullanabilmek için nasıl talepte bulunabilirim? Hesap açılımı için ne yapmalıyım?

Açığa satış, kurumun ilan ettiği listede yer alan ve portföyünüzde bulunmayan hisselerin, çerçeve sözleşmede belirlenen ve sürekli güncellenen limitler dahilinde, açığa satış seçeneği işaretlenerek web sitemiz veya data ekranlarından emir gönderilmesi işlemidir. Bu işlem için özellikle fiyat kuralı sitemizdeki açıklamalar okunarak iyi şekilde öğrenilmelidir. Açığa satışta talep miktarı 5.000 TL ve katları şeklindedir. Tanımlanan limit miktarı üzerinden bir defalığına binde 8.25 damga vergisi ve vergi tutarı üzerinden %5 BSMV tahsil edilmektedir. Açığa satış hesabı açılması, kullanım, koşul ve detayları hakkında daha fazla bilgi için www.tacirler.com.tr/Hizmetlerimiz/AcigaSatis.aspx linkini tıklayınız.

VOB hesabı açmak için ne yapmalıyım? Sözleşme setine nasıl ulaşabilirim?

VOB hesabı açtırabilmeniz için öncelikle kurumumuzda hesabınız olması gerekmektedir. Online hesap veya pratik hesabınız varsa, www.tacirler.com.tr/MusteriHizmetleri/VobHesap_Indir.aspx linkinden sözleşme setimize ulaşarak, bize kargo/posta yoluyla ulaştırabilirsiniz.

Kredili İşlem sözleşmem yok. Nasıl kredili işlem başvurusu yaparım?

Kredi hesabı açtırabilmeniz için öncelikle kurumumuzda hesabınız olması gerekmektedir. Online hesabınız varsa, kredi sözleşme setini e-posta ile bizden talep ederek, aldığınız sözleşme dökümlerini ıslak imzalı asıllarıyla beraber, gerekli ek belgeleri posta veya kargo yoluyla bize ulaştırabilirsiniz. Pratik veya normal hesabınız varsa kredili hesap açılması için bizzat bağlı bulunduğunuz şubemize başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

Kredi limit artırım talebini nasıl yapabilirim?

Kredi limit artırım formunu doldurarak posta/kargo veya elden teslim etmeniz gerekmektedir.

Kredi kullanımında uygulanan hisse teminat oranlarını nereden bulabilirim?

Online giriş bölümü altında kredili işlemler bölümü içinden hisse teminat oranlarını takip edebilirsiniz. Bu liste, hisse senetlerinin durumuna, BIST'un yayınladığı endeks listelerine ve kurumumuz değerlendirmelerine göre güncellenerek değişmektedir.

Kredi kullanımında faiz uygulaması nasıldır?

Kredi ve temerrüt faizi TCMB'nin faiz indirim veya artırım kararları ile piyasa koşulları dikkate alınarak, kurumumuz yönetimince güncellenmektedir. Kredi ve temerrüt faiz oranlarımız için, destek@tacirler.com.tr veya krediler@tacirler.com.tr adreslerinden bilgi alabilirsiniz.

İnternet hesabıma ilk defa şifre aldım, şifremi nasıl değiştirebilirim?

İnternet hesabınız için verilen şifre ile ilk girişi yaparken www.tacirler.com.tr adresinden online giriş bölümünü tıklamanız ve hesap no bölümüne internet hesap numaranızı, şifre bölümüne size (Genel Müdürlükten telefon ile verilen altı en fazla sekiz karakterli şifre) verilen şifreyi yazmanız gerekmektedir. İlk girişi yaptığınızda şifrelerinizi değiştireceğiniz dört bölüm Şifre, yeni şifre, onay şifresi, yeni onay şifresi açılacaktır. Dört bölüme de sizin yeni oluşturduğunuz şifreyi dört defa aynı veya ilk ikisine ayrı, son ikisine ayrı iki ayrı şifre olarak da tanımlayabilirsiniz. Telefon ile tarafınıza verilen şifre sadece ilk girişte ve tek kullanımlıktır, şifre değiştir bölümüne kesinlikle girilmesi gerekmektedir. Şifrenizi çalışanlarımız dâhil hiç kimseye söylemeyiniz. Şifre konusunda teknik destek, güvenlik bilgileriniz teyit edilerek sadece telefon yoluyla verilmektedir.

Cep telefonu numaram değişti. Nasıl güncellemeliyim?

destek@tacirler.com.tr adresine e-posta göndererek güncelleyebilirsiniz. Şubelerimizde açılan hesaplar için ilgili şubeyle irtibata geçilmesi gerekmektedir.

Adresim değişti ne yapmam gerekiyor?

Adres teyidiniz için www.tacirler.com.tr/Pdfs/adresteyit.pdf linkinde belirtilen evraklardan birini e-posta veya faks ile bize ulaştırmanız gerekmektedir.

VOB e-broker talebinde bulundum fakat işlem yapamıyorum, "hesabınız tanımlı değildir" geliyor kiminle görüşmeliyim?

E-broker talep formu göndermenize rağmen tanımlı değil uyarısı alıyorsanız tanımınızın yapılması için 0212 355 46 46 (4737-4742-4756) numaralı telefonlardan Türev Araçlar Bölümü ile görüşmeniz gerekmektedir.

VOB teminat yatırma ve çekme saatleri nelerdir?

Online teminat ekleme işlemi 09:00 –16:30 saatleri arasında, telefon ile en geç 16:50'ye kadar, online teminat çözme işlemi 09:00-15:30 saatleri arasında, telefon ile 15:30'a kadar yapılabilmektedir. 15:40'dan sonra yatırılan nakit teminatlar nemalandırılmaz.

VOB hesap Ekstremin aylık olarak adresime gönderilmesini istemiyorum, ne yapmalıyım?

Hesap ekstrenizin aylık olarak posta ile gelmesini istemiyorsanız ilgili feragat sözleşmesini bağlı olduğunuz şubeye giderek doldurmanız veya faks yoluyla iletmeniz gerekmektedir. Feragat sözleşmesi imzalamış olmanız ekstrenin hiç gönderilmeyeceği anlamına gelmeyecektir. İç denetim birimlerimiz tarafından veya yıllık uygulamalarda hesap ekstreniz, ekstre istemediğinize dair beyanınız olsa dahi gönderilebilir. Detaylı bilgi için şubeniz ile görüşünüz.

VOB-Hisse Hesap Ekstrelerime nereden ulaşabilirim ?

Online giriş yapıldıktan sonra işlemleriniz ile ilgili tüm raporlara ulaşabileceğiniz gibi hesap ekstrelerinize de ulaşmanız mümkündür.

Tahvil/Bono işlemleri komisyon oranı kaçtır?

Kesin alım satım işlemlerinde müşterilerden on binde 2 komisyon alınır.

Fon Tipleri nelerdir?

Kurumumuzun A Tipi Değişken, A Tipi Karma ve B Tipi Likit fonları bulunmaktadır. Fonlar hakkında detaylı bilgi için hizmetlerimiz bölümünden Yatırım Fonları alanını ziyaret ediniz.

İnternetten yaptığım fon al-sat işlemlerinden komisyon alınıyor mu?

Alım-satım işlemlerinden komisyon alınmamaktadır. Satış işlemlerinde alış fiyatına göre kar oluşması durumunda %10 stopaj tahsil edilmektedir.

Fon alım-satım işlem saatleri kaçtır?

B Tipi Likit Fon alım-satımı 09:00 –13:00 arası yapılmaktadır. Karma ve değişken fon alım-satımı 09:00 – 12:00 arası yapılmaktadır.

Hesabıma otomatik likit fon talimatı vermek istiyorum, ne yapmam gerekiyor?

Yatırım Fonları Bölümümüz ile görüşerek "Otomatik Likit Fon" talimatı imzalamanız gerekmektedir. 0212 355 46 46 (dahili no: 4709-4615-4728-4650) 'dan destek alabilirsiniz.

EFT ve havale günlük işlem saatleri kaçtır? Ne kadar ücret alınmaktadır?

Online EFT/havale işlemlerinizi 07:00–12:00 saatleri arasında iletebilirsiniz. 100 TL ve altındaki para transferlerinizden 5 TL ücret alınmaktadır. 101 TL ve üzeri EFT işlemleri için herhangi bir ücret alınmamaktadır.

EFT işlemlerimi Hızlı EFT olarak nasıl kaydedebilirim?

EFT talimatı girilirken tüm alanlar eksiksiz doldurmalı, " Hızlı EFT Olarak Kaydedilsin " işaretlenerek kayıt adı verilmelidir. Aynı hesaba yapacağınız sonraki gönderilerde bu kaydınızı kullanabilirsiniz.

Online hesabımdan kendi hesabıma ve başkası hesabına hisse senedi ve nakit virman yapabilir miyim ?

İnternet sitemizden her iş günü 12:00'a kadar nakit virman ya da EFT işlemi gerçekleştirmek mümkündür. Ancak hisse senedi virmanı yalnızca yazılı talimat sonucunda yerine getirilmektedir.

EFT işlemi yaptım fakat hesabıma henüz aktarılmadı. Nereden bilgi alabilirim?

Internet üzerinden girdiğiniz talimatlar ve dışarından kurumumuz hesabına gönderdiğiniz nakitler Mali ve İdari İşler Bölümümüz tarafından yerine getirilmektedir. Bir başka kurumdan gönderdiğiniz nakdin hesabınıza geçilmesi de aynı birim tarafından yerine getirilmektedir. 0212 355 46 46 numaralı telefondan 4640 ve 4741 dâhili numaralardan talimatlarınız hakkında bilgi alabilirsiniz.

Hesabımdan yapılacak EFT işlemlerinde kısıtlama yapmam mümkün mü?

Online hesabınızdan yapılan EFT/Havale işlemlerini müşteri temsilcinize bildirerek veya destek@tacirler.com.tr adresine e-posta göndererek EFT/havale limitinizin sınırlanmasını talep edebilirsiniz. Bu talebiniz TL tutarlı bir talep olabileceği gibi hiçbir şekilde EFT işlemi yapılamaması yönünde de olabilir.

Yeni müşterinizim, hesabıma nasıl nakit / menkul göndereceğim?

Kurumumuzdaki hesabınıza para transferi yapmak için ilgili banka hesap numaralarımıza online giriş bölümünden veya müşteri hizmetleri IBAN & Hesap Numaraları bölümünden ulaşabilirsiniz. Aktarım sürecinde bir sorunla karşılaşmamak için, açıklama bölümüne kurumumuzdaki hesap numaranız ile ad ve soyadınızı yazmayı unutmayınız. Menkul virmanı ise yatırım hesabınızın bulunduğu banka ya da aracı kuruma vereceğiniz talimat sonrasında olacaktır. Kurumlar bu konuda farklı süreçler takip edebilmektedir. Aynı şekilde o talimat içerisinde kurumumuzdaki hangi hesap numarasına gönderdiğinizi de mutlaka belirtmeniz gerekmektedir.

Java matriks ekranım açık fakat datalar gelmiyor, fiyatlar sıfır olarak dondu ne yapmalıyım?

Java matriks ekranınızın sol üst köşesindeki javamatriks'i tıklayarak aşağıdaki seçeneklerden proxy /firewall versiyon üzerine bir defa tıklamanız yeterlidir. Tıkladıktan sonra tekrar baktığınızda aynı yerde soket versiyon olarak değiştiğini göreceksiniz. Datalarınız 1-2 sn içinde yeniden gelecektir.

Matriks Data gelişinde kesilmeler yaşanıyor, ne yapmalıyım?

(0212) 354 54 54 nolu telefondan Matriks'i arayarak teknik destek alabilirsiniz.

Foreks Data gelişinde kesilmeler yaşanıyor, ne yapmalıyım?

(0212) 367 47 00 nolu telefondan Foreks'i arayarak teknik destek alabilirsiniz.

Alım satım işlemlerini nasıl yapabilirim? Foreks, Matriks gibi ekranları kullanarak emir gönderebilir miyim?

Kurumumuz web sitesin online giriş bölümünden alım-satım emirlerinizi iletebileceğiniz gibi diğer hizmetlerimizden de faydalanabilirsiniz. Gönderdiğiniz alım satım emirlerini ve sonuçlarını sitemizden takip edebilirsiniz. Bununla birlikte belirli koşulları sağlamak ve talep etmeniz durumunda farklı içerik bilgisi ve kullanım koşullarına sahip veri yayın ekranlarını kullanarak da alım satım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Data ekranları hakkında ayrıntılı bilgiye, www.tacirler.com.tr/Hizmetlerimiz/DataEkranlari.aspx linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Şube müşterimiz iseniz talebinizi doğrudan şubemize ulaştırmanız gerekmektedir.

Eşanlı hisse fiyat ekranım açılmıyor. Ne yapmam gerekir ?

Bilgisayarınızda Java programı yüklü olup olmadığını kontrol ediniz. Java programı yüklü değil ise Online Giriş içinde Eşanlı Hisse Fiyat Ekranı'nı açtığınız bölümün altında kırmızı ile yazılmış " Real Time Ekranı Açılmayan Kullanıcılarımız İçin Java Virtual Machine" linkine tıklayarak bilgisayarınıza Java programı yükleyebilirsiniz. Pop-up (Açılır pencereleri engelle) işaretli ise işaretini kaldırınız. Pop-up için explorer sayfası üzerinde, Araçlar - internet seçenekleri - gizlilik içinde bulunmaktadır. Şirket içinde kullandığınız bilgisayarınızda herhangi bir engel olup olmadığını teknik personeliniz ile görüşünüz.

Alım-Satım işlemlerinde komisyon oranı nedir?

www.tacirler.com.tr/MusteriHizmetleri/OnlineHesap.aspx linkinden online hesap hisse senedi işlemleri komisyon skalamızı görebilirsiniz. Diğer hesap türleri ve vadeli işlemlere ilişkin komisyon bilgilerine ilgili sayfadaki menülerden ulaşabilirsiniz.

Bazı hisse senetlerinde alım yapacağım zaman hata veriyor, sebebi nedir?

Üzerinde ihtiyari tedbir olan, teminat oranı sıfır olan bazı hisseler (son uygulamada B ve C grubu olarak adlandırılan) veya gözaltı pazarında bulunan hisse senetlerinin internet üzerinden alımı sınırlanabilir. Bu hisse senetlerinde kredili alım yapılamamaktadır. Nakit bakiyeniz bulunuyorsa telefon ile alım yapabilirsiniz. Satış işlemi internet üzerinden yapılabilmektedir.

Satış sonrası hesabımdaki bakiyeyi ne zaman kullanabilirim?

Hisse satış işlemleri sonrası hesabınızdaki bakiyeyi Takas Günü ( genel olarak T+2 günü) yani satış işleminden sonraki 2. iş günü kullanabilirsiniz. Yarım iş günlerinde takas günlerinin birleştirilmesinin söz konusu olabileceğine dikkat edilmelidir.

Seans dışında emir verebilir miyim?

17:50'den itibaren emir girişi yapabilirsiniz. (17:50 ile 09:45 arasında en az 500 TL'lik tutarda emir iletebilirsiniz.). Seans dışı saatlerde müşterilerimizin bilgi eksikliği nedeniyle mağdur olabilme ihtimaline karşılık serbest fiyatlı emir girişine müsaade edilmemektedir.

Araştırma grubunuzun hazırladığı raporları izleyebilir miyim? Üye olmam gerekiyor mu?

www.tacirler.com.tr/User/Arastirma.aspx linki altından tüm araştırma bilgilerine ulaşabilirsiniz.Bu alanı kullanabilmek içinTacirler.com.tr Üyesi olmanız gerekmektedir.

Repo uygulanması için en az ne kadar nakdim olması gerekmektedir?

5.000 TL ve üzeri nakdinize gecelik repo uygulanmaktadır.

Hesabıma repo uygulanmasını istemiyorum. Ne yapmalıyım?

Hesabınıza repo uygulanmasını istemiyorsanız, repo istemediğinizi belirten dilekçe yazarak (ad-soyad-hesap no-imzalı) hesabınızın bağlı olduğu şubeye faks veya e-posta yoluyla ulaştırmanız gerekmektedir.

Param repodayken hisse senedi işlemi yapabilir miyim?

Herhangi bir yatırım aracında işlem yapmanıza engel değildir. Nakit olarak düşünülmesi gerekir.

Param B tipi likit FON'dayken hisse alım-satımı yapabilir miyim?

İşlem yapmanıza engel değildir, T+2 zamanı geldiğinde borç bakiyeniz kadar B tipi likit FON bozmanız yeterli olacaktır. Eğer otomatik B tipi likit FON talimatınız varsa, ayrıca bir işlem yapmanıza gerek kalmadan borç bakiyeniz kadar otomatik bozulacaktır.

Gün içi portföyümün 3 katı alım-satım imkânını nasıl kullanabilirim ve bu imkânı sınırlayabilir miyim?

Gün içerisinde yaptığınız işlemlerde – gün sonu pozisyonu kapatmak veya takas günü nakit yükümlülüğünüzü yerine getirmek koşuluyla – portföy büyüklüğünüzün 3 katı kadar ilave alım yapabilirsiniz. BIST'un B ve C grubu olarak yayınladığı hisse senetlerinde ilave alım limitinden faydalanamazsınız. Bu hisse senetlerinde alış emri iletmek için emir girişi esnasında yeterli nakdinizin olması gerekmektedir. Gün sonu pozisyonu kapatmamanız veya takas gününde nakit yükümlülüğünüzü yerine getirmemeniz durumunda temerrüt hükümleri uygulanacaktır. Bu durumda ilave alım imkânınız kurumumuz tarafından sınırlandırılabilir ya da tamamen kaldırılabilir. İlave alım imkânından faydalanmak istememeniz durumunda, sadece hesabınızdaki nakit bakiyeye uygun işlem yapmak istediğinize ilişkin talebinizi tarafımıza e-posta (destek@tacirler.com.tr) veya telefon (online hesaplar için 0212 355 4609 / 0212 355 4693) yoluyla ulaştırmanız durumunda hesabınızda gerekli tanımlama yapılmaktadır.

Portföyümün 3 katı ilave alım imkânım kapatılmış veya sınırlandırılmış, ne yapabilirim?

Bu imkandan faydalanarak yaptığınız alım işlemleri sonucunda oluşan nakit yükümlülüğünüzü yerine getirmemeniz ve/ veya portföy büyüklüğünüzün 1.000 TL altında olması nedeniyle ilave alım imkanınız iç kontrol birimlerimiz tarafından sınırlandırılmıştır. Müşteri temsilciniz ile irtibata geçmeniz durumunda ilave alım imkânınızın yeniden tahsis edilebileceği tarih bilgisi tarafınıza verilecektir.

KPY ve KİE emirleri nedir ve ne işe yarıyor?

KİE tuşu: Kalanı İptal Et tuşudur. Hisse senedinde aktif fiyattan alış veya satış emri göndermek , KİE seçeneğini işaretlemeniz halinde emir gerçekleşmemesi durumunda tamamı, kısmen gerçekleşmesi durumunda gerçekleşmeyen kısmı iptal olur. Pasifte beklemez. KPY tuşu: Kalanı Pasife Yaz tuşudur. Genellikle yüksek miktarlarda alış işlemleri yapılırken kullanılır. KPY seçeneğini işaretlemeniz halinde emir gerçekleşmemesi durumunda tamamı, kısmen gerçekleşmesi durumunda gerçekleşmeyen kısmı pasife yazılır.

Zincir emir nedir? Nasıl zincir emir verebilirim?

"Zincir Emir" adımıyla ana emrinize bağlı zincir emirler oluşturabilir, böylece yeni emir vermek için borsadaki emrinizin gerçekleşip gerçekleşmediğini takip etmek zorunda kalmazsınız. Ana emrinizin tamamı gerçekleştiğinde zincir emirler otomatik olarak işleme alınır. Zincir emrinizi ana emrin tamamı gerçekleşmeden istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz. Ana emrinizin seanslık veya tarihli emir olup olmadığına dikkat etmeniz gerekir.

Küsurat hisse alış-satışını nasıl yapabilirim ?

Küsurat alım-satım işlemi BIST'da yapılamamaktadır. Hesabınızda bulunan küsurat senetlerin hesabınızda görüntülenmesini istemiyorsanız 0212 355 46 05 no lu telefondan Takas Bölümümüz ile görüşebilirsiniz.

Hesaplarımız ne kadar güvende?

Hesaplarınız her şeyden önce Tacirler Yatırım Menkul Değerler A.Ş. güçlü özsermayesi ve etkin iç kontrol sistemi güvencesi altındadır. Ayrıca 4487 sayılı Kanun ile getirilen yeni düzenlemede yer alan "Yatırımcıları Koruma Fonu"; hakkında tasfiye ve iflas kararı verilen aracı kurumların müşterilerine, hisse senedi işlemlerinden doğan nakit ödeme ve hisse senedi yükümlülüklerini yerine getirmek amacı ile kurulmuştur. Fon, ilk aşamada hesabında alacağını karşılamaya yetecek kadar ya da hiç hisse senedi bulunmayan yatırımcıların, nakit ve hisse senedi alacakları toplamının 2012 .yılı için 70.237 TL'sini, tasfiye sonucunu beklemeksizin yatırımcılara ödeyebilecektir.

İnternet müşterisi değilim, internetten hesap hareketlerimi görebilir miyim?

Internetten hesap hareketlerinizi kontrol edebilir hesap ekstresi, overall ya da bakiye bilgilerinizi inceleyebilirsiniz. Bunun için bizleri 0212 355 46 46 (4709-4699-4728) numaralı dahili hatları arayarak şifrenizi almanız yeterli olacaktır.

İnternet sitenizi kullanarak döviz alım-satım işlemi yapılmakta mıdır ?

Internet sitemiz üzerinden döviz alım-satım işlemleri yapılamamaktadır. Ancak 10.000 USD ve 10.000 EURO üzerinizdeki talebiniz için, Hazine Bölümümüz ile irtibata geçmeniz ve bu konuda yazılı talimatınızı iletmeniz durumunda döviz alım-satım işlemi yapmanız mümkündür. Bu konudaki alım satım taleplerinizi her iş günü en geç 14:00'a kadar, yarım iş günlerinde 10:00'a kadar iletmeniz gerekmektedir.

A-B ve C grubu hisse senetleri listesine nereden ulaşabilirim?

Online giriş altında duyurular bölümünden listelere ulaşabilirsiniz. BIST tarafından periyodik olarak bu listeler yayınlandığı için ayrıca www.imkb.gov.tr adresinden de ulaşabilirsiniz.

Sıfır teminatlı hisse senedi ne demektir? Sıfır teminatlı hisse senedini nasıl alabilirim?

B ve C grubu hisse senetleri kredi ve açığa satışa konu olmadığından sıfır teminatlı hisse senetleri olarak anılmaktadır. Sıfır teminatlı hisse senedini ancak nakdiniz varsa alabilirsiniz. Kredi limiti kapsamında veya ilave alım imkânı ile alış yapılamamaktadır.

Varant ne demek? Nasıl işlem yapabilirim?

Elinde bulunduran kişiye, dayanak varlığı ya da göstergeyi önceden belirlenen bir fiyattan belirli bir tarihte veya belirli bir tarihe kadar alma veya satma hakkı veren ve bu hakkın kaydi teslimat ya da nakit uzlaşı ile kullanıldığı menkul kıymet niteliğindeki sermaye piyasası aracını ifade eder. Varant satın alan yatırımcı ödediği bedel karşılığında bir dayanak varlığı değil, o dayanak varlığı alma ya da satma hakkını satın alır. Daha fazla bilgi için www.imkb.gov.tr adresini ziyaret ediniz. Varantlarda piyasa yapıcılığı uygulaması zorunludur. Yüksek risk gurubunda bir finansal ürün olduğu için yatırım kararı vermeden önce detaylı bilgi almanızı öneririz.

Piyasa yapıcılık ne demektir?

Çok fiyat – sürekli müzayede yöntemiyle işlem gören menkul kıymetlerde atanmış bir üye tarafından kendi nam ve hesabına çift yönlü sürekli kotasyon (fiyat ve miktar) verilmesi suretiyle o menkul kıymette işlem gerçekleşebilecek fiyat aralığının belirlendiği ve likiditenin sağlandığı işlem yöntemidir.

Tek fiyat yöntemi nedir?

Belirli bir zaman dilimi boyunca emirlerin herhangi bir eşleşme yapılmaksızın BIST Hisse Senetleri Piyasası Alım-Satım Sistemi'ne kabul edilip bu süre sonunda en yüksek miktarda işlemin gerçekleşmesini sağlayan tek bir fiyat seviyesinin hesaplandığı, tüm işlemlerin bu tek fiyat seviyesinden gerçekleştirildiği işlem yöntemidir. "Açılış fiyatı"nın belirlenmesine ilişkin yöntem, tek fiyat işlem yönteminde işlem gören hisse senetlerinin her bir tek fiyat süreci sonunda işlem göreceği tek fiyatın belirlenmesinde de aynen uygulanır.

Veri yayın ekranlarında alıcı ve satıcı tarafları neden göremiyorum?

08/10/2010 tarihinden itibaren, hisse senetleri piyasası alım-satım sistemi'nde gerçekleşen işlemler sorgusunda yer alan işleme taraf aracı kurum kodları seanslar süresince gösterilmeyecek, veri yayın kuruluşlarına gönderilen gerçekleşen işlemler, alıcı ve satıcı taraf bilgisi olmadan gönderilecektir. Ertesi işgünü bir gün önceki alıcı-satıcı bilgileri görülebilecektir.

GİP ne demektir? Nasıl işlem yapabilirim?

GİP'te işlem gören hisse senetlerinde alım-satım yapabilmeniz için GİP Risk Bildirim Formunu imzalayarak, aslını şubenize ulaştırmanız gerekmektedir. Kredili ve açığa alış satışa konu değildir. Gelişen İşletmeler Piyasası hakkında www.tacirler.com.tr/Hizmetler/Gip.aspx linkini ziyaret ediniz.

SİP ne demektir? Nasıl işlem yapabilirim?

SİP'te işlem gören hisse senetlerinde alım-satım yapabilmeniz için SİP Risk Bildirim Formunu imzalayarak aslını şubenize ulaştırmanız gerekmektedir. Kredili ve açığa alış satışa konu değildir. İnternet üzerinden emir iletilememektedir. Serbest İşlem Platformu (SİP) için www.tacirler.com.tr/Pdfs/sipRiskBildirim.pdf linkini ziyaret ediniz.

Emir İptal ücretleri nerlerdir?

Emir iptal ücretleriyle ilgili detaylı açıklamaya online giriş-duyurular altından ulaşabilirsiniz.